Ga naar de hoofdinhoud

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN BAKKERVISUALS

Download algemene voorwaarden

Definities

  1. Bakkervisuals: Bakkervisuals, gevestigd te Rotterdam onder KvK nr. 86525506, bakkervisuals.nl.

  2. Klant: degene met wie Bakkervisuals een overeenkomst is aangegaan, tevens de aanvaarder van deze algemene voorwaarden. 

  3. Partijen: Bakkervisuals en klant samen.

  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

  5. Offerte: alle aanbiedingen van Bakkervisuals aan (rechts)personen waarmee beoogd wordt een overeenkomst aan te gaan. 

  6. Overeenkomst: de overeenkomst van opdracht tussen Bakkervisuals en de klant.  

  7. Opdracht: de dienst of het product dat door Bakkervisuals geleverd zal worden. 

  8. Annuleren: beëindiging of ontbinding van de overeenkomst. 

  9. Schriftelijk: elektronische communicatie zoals e-mail of Whatsapp, mits de identiteit van de afzender en de authenticiteit van de communicatie voldoende vaststaat. De bewijslast betreffende ontvangst van elektronische communicatie ligt te allen tijde bij de klant. 

  10. Gebruik: verveelvoudigen en/of openbaar maken in de zin van de Auteurswet 1912 (Aw)

  11. Filmwerken (ook: Werken): filmwerken zoals bedoeld in artikel 10 lid 1 sub 10 Aw, dan wel andere werken in de zin van de Aw, welke met bedoelde filmwerken op één lijn kunnen worden gesteld.

 

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Bakkervisuals.

  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van (aanvullende en/of afwijkende) algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Aanbiedingen en offertes

  1. Aanbiedingen en offertes van Bakkervisuals zijn vrijblijvend, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.

  2. Een aanbod of offerte is maximaal 4 weken geldig, tenzij een andere aanvaardingstermijn in het aanbod of de offerte staat vermeld. 

  3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan vervalt het aanbod of de offerte.

  4. Aanbiedingen en offertes gelden niet voor nabestellingen, tenzij partijen dit uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Aanvaarding 

  1. De klant dient het aanbod expliciet en schriftelijk te aanvaarden. Indien de klant dit nalaat, maar er desondanks mee instemt, of althans die indruk wekt, dat Bakkervisuals werk verricht in het kader van de overeenkomst, dan wordt het aanbod als aanvaard beschouwd. 

  2. Bij aanvaarding van een offerte of aanbod, behoudt Bakkervisuals zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen. 

  3. Bakkervisuals houdt zich het recht voor een opdracht te weigeren indien na aanvaarding nieuwe informatie beschikbaar komt die uitvoering voor Bakkervisuals onaanvaardbaar maken. 

  4. Na aanvaarding kan de overeenkomst slechts met wederzijdse instemming worden gewijzigd. Bakkervisuals is in dat geval gerechtigd de voor de overeenkomst verschuldigde prijs aan te passen.

Annulering, verplaatsing en no show van de opdracht

  1. Bij annulering van een opdracht door de klant tot 24 uur vóór de afgesproken dag en tijdstip worden geen kosten in rekening gebracht. Bij annulering binnen 24 uur vóór de afgesproken dag en tijdstip zal 50% van het factuurbedrag voor de opdracht door Bakkervisuals in rekening worden gebracht. 

  2. Indien partijen geen vergoeding zijn overeengekomen, is de door Bakkervisuals gebruikelijk gehanteerde vergoeding bij annulering van toepassing.

  3. Afgenomen Bakkervisuals diensten en producten zijn tot 48 uur vóór video opname of fotoshoot éénmalig kosteloos te verplaatsen naar een andere locatie en/of tijdstip tot 6 maanden na opdrachtbevestiging. Indien er door deze verplaatsing toch sprake is van extra kosten (bijvoorbeeld doorbelaste annuleringskosten van derde partijen) worden deze kosten in rekening gebracht. Na 48 uur geldt er geen verplaatsingsrecht meer en is de overeengekomen opdracht bindend. Mocht de eerder verplaatste video opname of fotoshoot nogmaals verplaatst worden dan is Bakkervisuals gerechtigd eigen kosten hiervoor in rekening brengen.

  4. Voor Bakkervisuals opnames geldt een no show policy: Indien klant niet conform afspraak aanwezig is op de door hem/haar gekozen locatie en/of tijdstip, dan geldt een no show fee van 50% van het factuurbedrag.

Uitvoering van de opdracht 

  1. Bakkervisuals zal de opdracht naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren, in de stijl waarin Bakkervisuals gebruikelijk werkt.  

  2. Bakkervisuals spant zich in en zal naar beste kunnen handelen in de gegeven en bestaande omstandigheden tijdens de shoot en/of montage.

  3. De uitvoering van de opdracht geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.

  4. De klant is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de opdracht mogelijk te maken.

  5. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Bakkervisuals tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.

  6. De klant verplicht zich de omstandigheden voor Bakkervisuals zo gunstig mogelijk te maken en waar nodig maatregelen te treffen, waaronder, doch niet uitsluitend, het instrueren van andere aanwezigen. 

  7. Specifiek door de klant verzochte video’s/shots, kunnen slechts door Bakkervisuals worden vervaardigd, wanneer de omstandigheden dit toelaten, er voldoende tijd voor beschikbaar is en de klant voldoende maatregelen treft om het vervaardigen van deze beelden mogelijk te maken, waaronder maar niet uitsluitend het aanwijzen van belangrijke personen.

  8. Bakkervisuals garandeert nadrukkelijk niet dat alle door de klant gewenste video’s daadwerkelijk geleverd worden.

  9. Bakkervisuals levert de beelden af in de door zijn gebruikelijk gehanteerde stijl, waarbij een globale beeldoptimalisatie wordt toegepast op onder meer licht, kleur, contrast en uitsnede.

  10. Nabewerking hierbuiten is enkel na overleg met Bakkervisuals en kan extra kosten met zich meebrengen.

  11. Het uitvoeren van tests, het aanvragen van vergunningen en het beoordelen of de instructies van de klant voldoen aan de wettelijke normen behoren, anders dan ten behoeve van drone video/foto opnames, niet tot de opdracht van Bakkervisuals. Klant dient daartoe zelf het nodige te (laten) doen.

  12. Een door Bakkervisuals opgegeven termijn voor het volbrengen van een opdracht heeft een indicatieve strekking. Bakkervisuals is, ook bij een uitdrukkelijk opgegeven termijn voor het volbrengen van een opdracht, eerst in verzuim nadat de klant haar bij aangetekend schrijven in gebreke heeft gesteld en nakoming binnen de in de ingebrekestelling genoemde redelijke termijn uitblijft.

  13. Alvorens tot productie, verveelvoudiging of openbaarmaking op welke wijze en in welke vorm dan ook wordt overgegaan dienen partijen elkaar in de gelegenheid te stellen de laatste geschreven- en of visuele concepten, scripts, modellen, prototypes of het ontwerp te controleren en goed te keuren. Op verzoek van Bakkervisuals dient de klant zijn goedkeuring schriftelijk te bevestigen.

  14. Bakkervisuals stelt aan de klant ruw beeldmateriaal niet ter beschikking, tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald.

  15. Na aflevering van de opdracht, heeft de klant recht op één gratis correctieronde binnen 14 dagen na het leveren van de opdracht. Deze correctieronde omvat alleen kleine aanpassingen.

Locaties 

  1. Voor alle videografie op locatie, zoals eventvideografie of bedrijfsvideografie, geldt dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het kiezen van de definitieve locatie voor de shoot. Bakkervisuals denkt uiteraard graag mee en kan de klant daar in adviseren.

  2. De klant is zelf verantwoordelijk om een alternatief te zoeken bij slecht weer, indien de klant in dat geval buiten geen video’s wenst te laten maken.

Prijzen

  1. Alle prijzen die Bakkervisuals hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

  2. Alle prijzen die Bakkervisuals hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Bakkervisuals te allen tijde wijzigen.

  3. Indien partijen voor een dienstverlening door Bakkervisuals een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.

  4. Bakkervisuals is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken. 

  5. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Bakkervisuals de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is. 

  6. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.

  7. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Bakkervisuals prijsaanpassingen meedelen aan de klant.

  8. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Bakkervisuals op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

Verzendkosten

  1. Verzendkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.  

Parkeervergunning en reiskosten 

  1. De klant draagt zorg voor het regelen van een parkeervergunning indien deze wordt vereist. Als er sprake is van betaald parkeren, dan zal de klant zorgdragen voor het activeren van de parkeerapp. De bijkomende kosten door het nemen van een vergunning of het betalen van de parkeerkosten komen te allen tijde voor de klant.

  2. Eventuele reiskosten bedragen € 0,35 per kilometer. Bij declaraties van reizen met openbaar vervoer worden de originele plaatsbewijzen bijgevoegd.

  3. De reisafstand wordt berekend met behulp van de ANWB of Google Maps routeplanner of NS-tabel. 

 

Betalingen en betalingstermijn    

  1. De klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan Bakkervisuals betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.

  2. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Bakkervisuals de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen. 

  3. Bakkervisuals behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten.

  4. Bakkervisuals verlangt minimaal 50%  van het totaalbedrag als aanbetaling van de levering van de dienst en de klant zal voorafgaand aan de opdracht dit bedrag moeten voldoen, tenzij anders overeengekomen.

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Bakkervisuals gerechtigd de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Bakkervisuals. 

  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 

  4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Bakkervisuals zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 

  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Bakkervisuals op de klant onmiddellijk opeisbaar. 

  6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Bakkervisuals, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Bakkervisuals te betalen.

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Bakkervisuals te verrekenen met een vordering op Bakkervisuals.

Levering

  1. Bakkervisuals hanteert, tenzij anders overeengekomen, slechts geschatte levertijden. 

  2. Digitale bestanden met filmwerken worden geleverd in goed overleg en op een door beide partijen overeengekomen wijze en zijn vanaf het moment van verzending voor risico van de klant. Indien geen levertijd is overeengekomen, wordt die in redelijkheid door Bakkervisuals vastgesteld. 

  3. Levering geschiedt, tenzij anders overeengekomen, digitaal.

  4. Het is niet toegestaan om digitale beelden online te plaatsen of af te laten drukken anders dan is aangeleverd, bijvoorbeeld bewerkt en bijgesneden, tenzij anders overeengekomen.

Intellectueel eigendom en licentie

  1. Bakkervisuals behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. 

  2. Elke overeenkomst houdt mede de in dit artikel omschreven licentie in met betrekking tot de Werken van  Bakkervisuals, indien niet anders is overeengekomen.

  3. Wanneer de klant volledig voldoet aan zijn verplichtingen ingevolge de overeenkomst met Bakkervisuals verkrijgt hij een non exclusieve licentie tot het gebruik van het concept en/of eindproduct (Werken) voor zover dit betreft het recht van openbaarmaking en verveelvoudiging overeenkomstig de bij de opdracht overeengekomen bestemming. Zijn er over de bestemming geen afspraken gemaakt, dan blijft de licentieverlening beperkt tot dat gebruik van het concept en/of eindproduct (Werken), waarvoor op het moment van het verstrekken van de opdracht vaststaande voornemens bestonden.

  4. Tenzij de Werken er zich niet voor leent, is Bakkervisuals te allen tijde gerechtigd om haar naam op of bij het werk te (laten) vermelden of verwijderen. Zonder voorafgaande toestemming is het de klant niet toegestaan het werk zonder vermelding van de naam van Bakkervisuals in productie te nemen, openbaar te maken of te verveelvoudigen.

  5. De klant is, tenzij anders overeengekomen, niet bevoegd sublicenties te verlenen aan derden, noch zijn eigen licentie over te dragen.

  6. De klant dient schriftelijk toestemming te vragen voor het inzenden van een video ten behoeve van wedstrijden en publicaties door derden.

  7. Digitaal bewerken of wijzigen van geleverde Werken is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van videograaf.

  8. Bakkervisuals houdt zich het recht voor de Werken te gebruiken voor zakelijke en commerciële doeleinden en publicaties, waaronder, doch niet uitsluitend, website en weblog, portfolio, advertenties, social media, tijdschriftartikelen, in drukwerk, beursmateriaal en demonstratie materiaal. Wil de klant een specifieke video niet online terug zien, kan dit overlegd met Bakkervisuals worden.

  9. Vanaf het moment dat de klant zijn betalingsverplichtingen uit hoofde van de overeenkomst niet (volledig) nakomt of anderszins in gebreke is, is het de klant niet (langer) toegestaan de ter beschikking gestelde resultaten (Werken) te gebruiken en komt elke in het kader van de opdracht aan de klant verstrekte licentie te vervallen.

Rechten van derden

  1. De klant die een Werk openbaar maakt, is met uitsluiting van anderen verantwoordelijk voor het verkrijgen van toestemming van geportretteerden en/of andere rechthebbenden. De klant vrijwaart Bakkervisuals van alle aanspraken hierop en verder.

  2. Bakkervisuals is verplicht naar vermogen mee te werken aan het opsporen van de in dit artikel bedoelde personen.

  3. De klant vrijwaart Bakkervisuals voor aanspraken met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de klant verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de opdracht worden gebruikt.

Meevideograferen

  1. Er zullen naast Bakkervisuals geen andere professionele videografen ingehuurd worden voor de betreffende opdracht.

  2. Overige aanwezige personen is het toegestaan te filmen, echter zonder daarbij de videograaf van Bakkervisuals te hinderen.

  3. Indien de klant een professionele fotograaf inhuurt dan zal de klant aangeven of Bakkervisuals of fotograaf de momenten moet vastleggen om het moment dat het niet mogelijk blijkt samen te werken vanaf het beste punt. 

  4. Het is Bakkervisuals toegestaan een derde mee te nemen in de hoedanigheid van assistent, stagiair of 2nd shooter. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Garantie

Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Bakkervisuals enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Bakkervisuals.

  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 

  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Bakkervisuals de betreffende bescheiden. 

  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Bakkervisuals redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.

Inbreuk op Auteursrecht en ander intellectueel eigendom

 
  1. Elk gebruik van een Werk van Bakkervisuals dat niet is overeengekomen, wordt beschouwd als een inbreuk op het auteursrecht of ander intellectueel eigendom van Bakkervisuals.

  2. Bij inbreuk komt Bakkervisuals een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door Bakkervisuals  gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik. 

  3. Daarnaast verbeurt de klant een bedrag ad 5% van de in lid 2 genoemde vergoeding voor elke dag dat die overtreding voortduurt.

  4. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 

  5. Het verbeuren van de in het tweede lid van dit artikel bedoelde vergoeding doet geen afbreuk aan de overige rechten van Bakkervisuals waaronder zijn recht om naast de boete een schadevergoeding te vorderen.

Klachten

  1. De klant dient een door Bakkervisuals geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Bakkervisuals daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 14 dagen na levering van het product of de dienst, op de hoogte te stellen. De klant kan hiervoor een mail sturen naar bryan@bakkervisuals.nl.

  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Bakkervisuals in staat is hierop adequaat te reageren. 

  4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

  5. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Bakkervisuals gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Bakkervisuals.

  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Bakkervisuals ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Bakkervisuals een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Bakkervisuals verschuldigd zijn. 

Aansprakelijkheid Bakkervisuals

  1. Bakkervisuals kan niet aansprakelijk worden gesteld voor:
    a. fouten in het materiaal dat door de klant ter hand is gesteld.
    b. misverstanden of fouten ten aanzien van de uitvoering van de overeenkomst indien deze hun aanleiding of oorzaak vinden in handelingen van de klant, zoals het niet tijdig of niet ter beschikking stellen van alle relevante, volledige, deugdelijke, duidelijke, gevraagde en ongevraagde informatie, gegevens of materialen.
    c. fouten van door/namens de klant ingeschakelde derden.
    d. gebreken in offertes van toeleveranciers of overschrijdingen van prijsopgaven van toeleveranciers.
    e. fouten in het concept en/of eindproduct of de tekst/gegevens, indien de klant, overeenkomstig zijn goedkeuring heeft gegeven, dan wel in de gelegenheid is gesteld een controle uit te voeren en te kennen heeft gegeven aan een dergelijke controle geen behoefte te hebben.

  2. Bakkervisuals is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

  3. Indien Bakkervisuals aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

  4. Bakkervisuals is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

  5. Indien Bakkervisuals aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

  6. Alle afbeeldingen, video’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

  7. De klant is gehouden, indien redelijkerwijs mogelijk, kopieën van door hem verstrekte materialen en gegevens onder zich te houden tot de opdracht is vervuld. Bakkervisuals is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of vernietiging van voorwerpen, materialen of gegevens, die hem voor, door of namens de klant ter beschikking zijn gesteld. Goederen reizen voor risico van de klant.

  8. Na het voltooien van de opdracht hebben noch de klant noch Bakkervisuals jegens elkaar een bewaarplicht met betrekking tot de gebruikte materialen en gegevens. Bakkervisuals heeft het recht om alle opname materialen te mogen bewaren en op te nemen in het openbare Bakkervisuals portfolio tenzij anders overeengekomen.

Vervaltermijn schadevergoeding

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Bakkervisuals vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Bakkervisuals toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 

  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Bakkervisuals niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Bakkervisuals in verzuim is. 

  3. Bakkervisuals heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien Bakkervisuals kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Bakkervisuals in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Bakkervisuals kan worden toegerekend in een van de wil van Bakkervisuals onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van Bakkervisuals kan worden verlangd. 

  2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 

  3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Bakkervisuals 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Bakkervisuals er weer aan kan voldoen. 

  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 

  5. Bakkervisuals is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Bakkervisuals is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 

  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 

  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Bakkervisuals zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.

  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Bakkervisuals. 

  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 

  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Bakkervisuals bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 

  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Bakkervisuals is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Typfouten voorbehouden​​​​​​​


Opgesteld op 04 april 2024.